Hírarchívum

  • Agrárminiszter: fenntartható megoldások szükségesek az élelmezésbiztonság érdekében

    Agrárminiszter: fenntartható megoldások szükségesek az élelmezésbiztonság érdekében

    Magyarország elkötelezett az agrár-digitalizáció mellett, amely elősegíti a stabilitást és a kiszámíthatóságot az élelmiszertermelésben. Az innováció és a digitalizáció segítségül hívásával csökkenthetjük a termelés kockázatát, miközben növeljük a hatékonyságot és a versenyképességet – jelentette ki a tárca szerdai közleménye szerint Nagy István agrárminiszter a FAO 34. Európai regionális konferenciáján. A kétévente tartott konferencia a világélelmezési…

    Bővebben

  • STRATÉGIAI CÉL AZ ÉLELMISZERIPAR FEJLESZTÉSE

    STRATÉGIAI CÉL AZ ÉLELMISZERIPAR FEJLESZTÉSE

    Az agrártárca kiemelt figyelmet fordít élelmiszeripar támogatására, ennek érdekében 750 milliárd forintot különítettek el az ágazat fejlesztésére – jelentette ki köszöntőbeszédében dr. Nobilis Márton, az Agrárminisztérium államtitkára, az I. MBH Élelmiszergazdasági Fórumon, Tihanyban. Az államtitkár a rendezvényen fontosnak tartotta, hogy ne csak a nagyvállalatok, hanem a kisebb és közepes méretű vállalkozások is támogatásban részesüljenek. A…

    Bővebben

  • ZÖLDIDEOLÓGIAI NYOMÁS ALATT VAN AZ EURÓPAI AGRÁRIUM

    ZÖLDIDEOLÓGIAI NYOMÁS ALATT VAN AZ EURÓPAI AGRÁRIUM

    Soha ilyen mértékű zöldideológiai nyomás alatt nem volt még az európai agrárium – jelentette ki az agrárminiszter kedden az M1 Ma reggel című műsorában. Nagy István úgy vélekedett, a túlpolitizáltságnak semmi indoka nincs, egyszerűen az Európában kialakult politikai helyzet rányomja a bélyegét a gazdálkodásra, ellehetetlenítve ezzel a versenyképességet. Emellett megnyitották az EU belső piacait az…

    Bővebben

  • KSH: a kiskereskedelmi forgalom az előző év azonos időszakához viszonyítva 4,2, az előző hónaphoz képest 2,0 százalékkal emelkedett

    KSH: a kiskereskedelmi forgalom az előző év azonos időszakához viszonyítva 4,2, az előző hónaphoz képest 2,0 százalékkal emelkedett

    Márciusban a kiskereskedelem forgalmának volumene a nyers adat szerint 3,6 százalékkal, naptárhatástól megtisztítva 4,2 százalékkal nőtt az előző év azonos időszakihoz képest – jelentette kedden a Központi Statisztikai Hivatal (KSH). Az élelmiszer- és élelmiszer jellegű vegyes üzletekben 5,7, az üzemanyag-kiskereskedelemben 3,3, a nem élelmiszer-kiskereskedelemben 0,6 százalékkal nőtt az értékesítés naptárhatástól megtisztított volumene.A szezonális és naptárhatással…

    Bővebben

  • EFSA riport az élelmiszerek szermaradvány szintjeiről

    EFSA riport az élelmiszerek szermaradvány szintjeiről

    Az EFSA legfrissebb jelentése körképet ad az általánosan fogyasztott élelmiszerekben található növényvédőszer-szintekről.Az Európai Unióban 2022-ben példátlanul sok, összesen 110 829 élelmiszermintát gyűjtöttek, ami negyedével több, mint 2021-ben. Az eredmények azt mutatják, hogy a minták 96,3%-a a törvényileg megengedett szinteken belül voltak. Az EU által koordinált ellenőrzési program (EU MACP) részeként elemzett 11 727 mintából álló…

    Bővebben

  • Az élelmiszerinfláció legnagyobb hajtóereje a forint árfolyamának alakulása

    Az élelmiszerinfláció legnagyobb hajtóereje a forint árfolyamának alakulása

    A következő időszakban az élelmiszer-kiskereskedelmi árindex nem fog tudni érdemben emelkedni. Az Európai Unión belül egyfajta nyugalmi időszak van az élelmiszerárak tekintetében. Magyarországon ugyanakkor a forint gyengülése az a tényező, ami a leginkább hatással lehet az élelmiszerek áraira – nyilatkozta Raskó György az Agrárszektornak.A szakember arra számít, hogy a következő időszakban az élelmiszer-kiskereskedelmi árindex nem fog tudni érdemben…

    Bővebben

  • A márkáknak idén érdemes felül­vizsgálniuk a marketingstratégiájukat: Innováció és mesterséges intelligencia

    A márkáknak idén érdemes felül­vizsgálniuk a marketingstratégiájukat: Innováció és mesterséges intelligencia

    A Kantar felmérte, hogy milyen trendek lesznek meghatározóak a marketing terén 2024-ben. A globális megélhetési válság miatt megváltozott a fogyasztói magatartás, ami azt eredményezte, hogy a háztartások egyre inkább a saját márkás termékek, az olcsóbb kiskereskedők és a kisebb, helyi márkák felé fordulnak. A Kantar, a világ vezető piackutatója megvizsgálta, hogyan reagálhatnak a márkák a vásárlóerőt…

    Bővebben

  • A béremelések ellenére is óvatosan vásárolnak a magyarok

    A béremelések ellenére is óvatosan vásárolnak a magyarok

    Erőteljesebb volt a januári átlagos béremelkedés a vártnál, közgazdászok szerint mégis időbe telik, amíg a fogyasztás is meglódul az országban. Nagyon úgy tűnik, hogy az idei béremelkedés nem lesz összhangban a termelékenység bővülésével, az infláció azonban ennek ellenére visszafogottan nőhet, hiszen a kereslet továbbra is gyenge – nyilatkozták a Portfoliónak a lap által megkérdezett közgazdászok. „A januári…

    Bővebben